lørdag den 9. juli 2011

Egeskov slot med skønt selskab..

Dagen idag, pakkede jeg tasken og forlod mand og børn til fordel for at nyde min veninde 100 % ...
Ej det lyder forkert, men idag skulle vi på picnic og bare være os 2 tøser sammen, det er så lang tid siden at vi har været sammen uden at der har været børn og mænd blandt os, men idag skulle det være..
Vi har været veninder siden 1995 hvor vi lærte hinanden at kende på en skiferie, siden da har vi holdt kontakten, selvom det til tider har været svært ( eller helt glemt i perioder) men der har også gennem årerne været en del afstand da hun bla. har boet i Australien og  Frankrig  da hun endelig kom hjem til Danmark flyttede vi så hver især til hver sin landsdel... hmmm.. men nu er vi så begge bosat i Odense og nyder hinandens selskab ..
Men vi blev enige om at vi skulle til Egeskov slot idag, ned og se parken og slottet og alle de andre fine ting der er ... Det blev også til en del pauser på tæppet i selskab med go´mad og drikke vi hver især havde medbragt... Simpelthen tøsehygge på højt plan... og ikke mindst ingen børn der skulle holdes styr på ...
Men jeg skal da også love for at vi fik taget mange billeder, 142 stk. blev det til for mig, men der var nu bare så flot..  Så nu vil jeg ligge en del billeder på, så i andre også kan se, at stedet bestemt er værd at ligge et besøg forbi.

øverst til højre det flotte Piet Hein "guldæg"
Storm P. `s sofacykel
De sidste par billeder er taget i den gamle købmandsbutik. Hvor er det bare sjovt at gå rundt og kigge på alle de gamle varer, der er også nogle af dem jeg selv kan huske fra min egen barndom, ganske sjovt.
Den lyserøde bil blev jeg nærmest helt forelsket i, simpelthen den skønneste tøsebil, med gardiner og blomsterpynt, fint skal det være...
Og da jeg så det gamle rugbrød, var jeg klar til at rejse rundt i det danske land, med familien... Den var bare så fin med orange stof betræk på alle sæderne og de brune skabe, ej den var bare fin ...
Men jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger til Egeskov ... en udflugt værd.
Dagen blev sluttet af med aftensmad ved det sydfynske ø hav, på første parket...
Alt i alt en skøn skøn dag i selskab med veninden Anne....
De næste 14 dage hedder det så ferie med familien, ikke dårligt........

Gitte

1 kommentar: